lisavbommel.reismee.nl

De eerste dag zit erop!!

Hoi allemaal,

Daar ben ik dan, helemaal in het verre Australië. Terwijl jullie allemaal aan het werken zijn of naar school gaan, ga ik nu eindelijk bijna slapen. Het is nu 23.00 hier in Melbourne en ik lig lekker in mijn grote prinsessenbed (Ja, ja want die heb ik één) en ik heb uitzicht op mijn walk-in-robe, wat natuurlijk een meisjesdroom is haha. Ik besef het nog helemaal niet dat ik aan de andere kant van de wereld ben.

Daar stond ik dan op schiphol... koffer was ingecheckt, alles was geregeld.. en dan dat verschrikkelijke moment dat ik in mijn eentje op zoek moest naar de gate en de grote stap ging wagen om au-pair te worden in Australië. Afscheid nemen is niet mijn sterkste kant, maar na mijn geweldige afscheidsfeestje, de lieve berichtjes, cadeautjes en knuffels ging ik er toch voor. Nog een laatste knuffel en weg was ik. En ik zou Lisa van Bommel niet zijn als ik niet direct na mijn eerste 5 meter zou verdwalen, dus ik ging compleet de verkeerde kant op

Tongue Out
Maar goed hulp uit onverwachte hoek heeft me gered (zoooo dankbaar
Kiss
) en ik kon nu toch echt door naar de douane. Zul je dan weer net zien dat mijn rugzak extra gecheckt moet worden.. mag je drie keer raden waarom.. 'Ahaaa zure matten'. Maar geluk dat ik had, ze mochten mee. Eerst een lange vlucht van ongeveer 13 uurtjes naar Kuala Lumpur en een super trots gevoel op het moment dat ik het vliegtuig uitstapte en vervolgens de laatste vlucht van ongeveer 7,5 uur naar Melbourne. Het was toch wel een beetje raar dat ik echt onderweg was naar Australië, ik kon nu echt niet meer terug. Eenmaal aangekomen op het vliegveld had ik het geluk dat ik maarliefst 2 uur met mijn zware rugzak in de rij mocht staan voor de paspoort check terwijl de babysitter van de familie allang op mij stond te wachten bij de uitgang. Want als je 6 desks hebt en 7 rijen dik van mensen die staan te wachten is het blijkbaar heel normaal om maar 2 desks ervan te gebruiken, waarvan er eentje voor de bemanning is (want die hebben natuurlijk voorrang). Merken jullie enige frustratie op in dit laatste berichtje? haha.

Nou eindelijk door de paspoort check en op zoek naar mijn koffer. Daar was hij, de grote blauwe opvallende koffer lag op me te wachten. Ik heel fanatiek naar de band om mijn koffer te pakken, die natuurlijk het maximale gewicht bevat. Oke daar ging ik, eerste poging mislukt, de band ging te snel en ik was toch net niet sterk genoeg. Snel tussen de mensen door om achter mijn koffer aan te gaan en uiteindelijk had ik dus toch mijn koffer en mijn paspoort check. Bij de uitgang stond Georgia (de babysitter, van mijn leeftijd) met een naambordje op me te wachten. Wat was ze aardig, we hebben in onze autorit naar het huis gebuurt over van alles en nog wat. Dat beloofde veel goeds. Uiteindelijk was ik daar eindelijk, ik stond daar voor het grote witte huis (zoooo mooooi!!!) ondertussen heb ik de rest van de wijk gezien en dan is dit maar een klein huisje. We kwamen namelijk langs een huis van 50 MILJOEN dollar (ongeveer zo groot als een paleis) zo bizar!!

De dag erna begon mijn eerste dag.

Kinderen ontmoeten, meerijden naar de kindergarten en de child school. Knuffelen met de lieve, kleine, schattige baby Isabella. Lunchen met Sophie (moeder) vriendinnen van de familie ontmoeten bij de tennisclub en uiteten met de kinderen bij een italiaans restaurantje. Het is een ontzettend grote auto en het is zo raar om aan de linkerkant van de weg te rijden.. Kan me nog niet voorstellen dat ik in die auto ga rijden hier, maar we zullen het zien haha.

Oh ja en ik heb op mijn eerste dag al een vriend ontmoet. Ik ging lekker douchen en wie kwam mij daar even vergezellen? Jazeker, meneer de spin. Welkom in Australië dacht ik maar.

psst.. hij is er nog steeds, maar ik weet niet hoe ik hem weg moet halen. Ik kan er niet bij.

Cry

Ik hou nu al van die lieve kindjes en Sophie is zo aardig en gastvrij. De mensen in Australië zijn fantastisch. Tijdens het winkelen al meerdere mensen gesproken die je zomaar aanspreken omdat ze iets oppikken van je gesprek of omdat ze de baby zo schattig vinden.

Zoveel indrukken en zo vermoeiend na de lange vlucht en de jetlag, dus wanneer dit verhaal niet helemaal klopt dan geef ik mijn vermoeidheid maar de schuld. Ik zou namelijk om 20.00 naar bed gaan en het is nu 23.30 (oeps)

No worries and see you later :)
xxxxx

Reacties

Reacties

arjan

Leuk verhaaltje Lisa, fijn dat je het meteen naar je zin hebt. Alleen jammer van het kleine huisje dan :p Misschien kun je met een bezem de spin wegjagen? ;)

Romany

Wat fijn dat je een fijn ontvangt en een goede eerste dag hebt gehad! Je hebt de stap gewaagd! Super knap! Geniet ervan:) en hopelijk lezen we snel een nieuw verhaal:)

Ingrid

Leuk om je verhalen te gaan lezen. Zie er alweer naar uit om je volgende te lezen. Maak er maar een super tijd van.

Oma

Hoi Lisa Ja ik vind het knap van je dat je nu daar bent ,wie had dat durven dromen van iemand die meent zo onzeker te zijn,wel leuk dan kunnen we er straks samen over babbelen dan begrijpen we elkaar.groetjes en knuffel van je oma

Ceciel

Suuuper fijn dat het al zo goed bevalt: de kop is er af ????. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Ps. Spin weghalen met een stofzuiger?

christien

Fijn iets van je 't horen en dat je naar je zin hebt , ik kijk uit naar je brieven, want je gaat daar veel leuke dagen meemaken!!! Lisa geniet ervan!! Gr.Tante Christien X.

john

fijn dat alles goed gaat en ik hou je verhaal wel bij heel veel plezier daar

Marion

Wat leuk om je verhaal te lezen, denk wel dat je daar een top tijd tegemoet gaat, geniet ervan meid.

mam

hoi Lies.wat een superleuk geschreven verhaal.We waren zo benieuwd hoe de eerst indrukken waren en die waren gelukkig positief.Ik weet zeker dat je het bij Sophie en Richard heel erg naar je zin zult hebben.En die kindjes kunnen zich geen lievere Au-pair wensen als jij.IK wil je wel een tip meegegeven:NEEM GEEN SPIN IN JE KOFFER MEE NAAR HUIS,DIE ZJN DAAR ZOOO GROOT.IK vond het wel heel fijn om even via skype gezien te hebben dat jij op je gemak als een prinsesje lekker in dat bed ligt en het naar je zin hebt.Ik kijk alweer uit naar de volgende keer en het volgende verhaal.Heel veel plezier daar nog.Dikke kus xxx mam

Sandra

Wat fijn dat je goed bent aangekomen en de eerste indrukken positief zijn! En nu genieten!!

ps: je weet wat ik zou doen met je vriendje hahaha... lekker laten zitten, morgen is hij weg!

Anke

Mooi Lisa om zo'n prachtig verhaal te lezen! Ik zie jou al helemaal achter je koffer aanrennen???? prachtig! Ik kijk uit naar de volgende verhalen! Heeel veel plezier daar en geniet ervan!! Het is je zo gegund. Xxx

Kelly

Fijn lies, dat je goed bent aangekomen & dat je 't nu al zo naar je zin hebt. 't afscheid was moeilijk maar je gaat je droom nu waarmaken, geniet daarvan :) en doe ze daar maar de groetjes van mij!

Ik spreek je hopelijk snel een keertje via skype, of via de app!

Xx heel veel liefs

P.s. die koffer van de band halen stelde toch niks voor zei je nog thuis! Haha ..

Lieke

Super om te lezen Lisa! Die ontgaat met open armen is wel zo fijn! Dat zal je vast veel goede hebben gedaan. Je verhaal is met veel enthousiasme geschreven, je laat mij er van stralen. Wat ben je een topper, dat je toch doorgezet hebt!! Hou je taai tov de spin en veel plezier met de kids en het gezin om je heen! Veel goede voor jou:)

pap

hey lieverd fijn dat het zo goed met je gaat en dat je zo goed bent ontvangen. ik ben benieuwd naar de eerste foto's die je op je blog gaat zetten waarin wij een eerste kijk op jou grote avontuur kunnen zien. Geniet van alles wat je daar gaat doen en van de dingen die je zult meemaken. Ik kijk uit naar weer een nieuw verhaal van je en dan spreek ik je snel een keer op skype.
dikke kus en knuffel XXX pap.
p.s nu maar te hopen dat de spin niet via de pot weer omhoog kruipt haha. Groetjes

Carolien

Wat n schrijftalent! Spannend smeuïg humoristisch met n vleugje thriller (spider), n genot om te lezen, benieuwd naar t vervolg! Ik zie jou al na dit avontuur n half jaar in n berghut zitten en dan met n bestseller te voorschijn komen! Van au pair naar auteur. Succes met je telefoon en laptop en veel plezier met je kindertjes. Greetings from n Office woman to a Spiderwoman ( hihi....)

Lisa

Hi officewoman. Mis je me al op kantoor?
We zullen zien wat ik ga worden als ik groot ben! Haha
Helaas gaat mijn volgende verhaaltje iets langer duren dan verwacht ivm mijn laptop. Of jou geweldige dag zoon moet de oplossing hebben, want hij wist misschien iets :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active