lisavbommel.reismee.nl

Crocodile dundee in zijn zwakste moment

Het is weer zover... Crocodile dundee moet weer in actie komen.
Na de kakkerlakken, levensgrote libelle in huis, kleine spinnetjes (die op dat moment heel groot leken) is het nu toch wel menes.

Gedurende de dag zag ik al een keer een schaduw of ik had het idee dat ik iets zag. Eén van de kinderen huilde, dus toen dacht ik er verder niet meer over na. In de avond zag ik toch écht weer iets. 'Oh nee' dacht ik. 'Mijn grootste nachtmerrie wordt werkelijkheid'. De dagen voordat ik het vliegtuig instapte heb ik namelijk (echt waar) slapeloze nachten gehad, waarin ik dacht dat er overal vogelspinnen waren, in mijn bed, onder mijn bed, op mijn hoofd etc.
Nu weet ik niet of ik het gelukkig moet noemen, maar.. na lang speurwerk, en Sophie die bleef vragen of het geen slang was, zag ik een muisje om het hoekje kijken. Daar was de dader van mijn angst. 'Ik ben zooooo blij dat het niet de birdspider was die ik had verwacht' zei ik nog tegen Sophie (ja, ja, let op mijn uitstekende engels) Maar goed, omdat ik zo'n ongelofelijke held ben, heb ik ook door de vermiste muis niet goed kunnen slapen. Gelukkig was mijn spanningslevel gedaald toen ik wakker werd. Tot....... Sophie riep 'Lies, come over here...' Ik wist genoeg.. Er was iets wat ik NIET wilde weten. Stapvoets liep ik richting de badkamer, nadat Willow en Edward mij meenamen, omdat ik iets echt wilde zien. Daar zat mijn grootste nachtmerrie, DE reden waarom ik niet naar Australië wilde gaan.
Nu zul je denken, waarom roep je niet hulp in van de man des huizes bij deze twee ongedierte bestrijdingen. Nou aangezien Edward op het moment de enige grote kleine man van het huis is, is dat misschien niet zo'n goed idee. Sophie ging net ontbijten met de twee oudste kinderen. Om mezelf gerust te stellen, vroeg ik nog aan haar 'Spinnen blijven vaak op dezelfde plek zitten toch?' Waarop een geruststellende 'ja, ze springen echt niet zomaar weg' volgde.
Nu vraag ik me toch nog even af waarom Sophie dan toch nog even moet gaan kijken in de badkamer, om mij achter te laten met baby Isabella en de mededeling dat hij niet meer op de zelfde plek zit.....

Daar zit ik dan. Op de bank, met mijn badjasje en mijn sneakers (blote voeten is natuurlijk niet veilig) met een muis, een (tweeling van) vogelspin, en een baby.

Maar je vrienden zijn er om je gerust te stellen, dus ik moet maar zo denken: het is waarschijnlijk gewoon een hooiwagen met overgewicht.

P.s. Ik wil even laten weten dat ik iedereen heel erg mis en van jullie hou.

P.p.s. Diverse vrienden van Sophie en Richard hebben namelijk tijgerslangen (dodelijk) gevonden op de oprit en in huis.

p.p.p.s. En ik heb het grote geluk dat ik, net als hun, in Portsea verblijf!!

Reacties

Reacties

anke

Lieverd wat eng!! Maar komt goed die spin is helemaal niet op zoek naar jou. Die gaat lekker op zoek naar zun holletje.
Ik mis jou ook.
Xxxx sterkte daar?

Marion

Oeps ja daar sta je dan Lisa, probeer er een handdoek over te gooien, de spin kan nooit zo groot zijn dat hij er met de hele handdoek vandoor kan gaan, en wat die muis betreft, eeh met de kids boven op de tafel tot de man des huizes er is haha, heel veel succes ermee, kan je nu niet helpen helaas. Gr en love you to en miss you.

Mam

Hee liesje wat een avontuur weer en wat een akelig monster hebben jullie als huisdier ik zie er wel een positieve kant in,namelijk als we straks thuis zo n spin thuis ontdekken mag Jij mijn crocodile Dundee zijn en die voor mij vangen.Heel veel succes meisje met al dat ongedierte daar.Ook dat hoort bij het grote avontuur ook al hoop ik niet dat je die slang tegen komt,dat is iets te veel van het goede voor een brabants meisje.Drie maanden Ben je nu Daar,je hebt de helft van je aupairtijd er al opzitten,de tijd gaat zo snel.geniet heel erg van wat je nog gaat beleven inclusief de australische beestjes.Ik mis je heel erg maar voor je het weet ben je weer thuis.ik hou van je.Dikke kus xxxxx

Romany

He Lisoofje. Wouter vroeg zich af of het misschien niet toch een suikerspin was? Daar hoef je namelijk niet bang voor te zijn, die zijn hartstikke fluffy!!!
En idd, ik ben het wel met jullie mam eens. Als je eenmaal die mega spinnen, en andere enge kruipbeesten gewend bent, doen die beestjes hier in ons kikkerlandje jou niks meer. Wordt jij het spinnenvrouwtje van Asten???? Tot snel????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active