lisavbommel.reismee.nl

Op naar het volgende avontuur

Hoi Allemaal,

23 april 2016, 23.30 uur is het moment dat ik mijn laatste verhaal schrijf (voor nu). Het heeft even geduurd voor er weer eentje kwam, maar dat komt omdat ik het te druk had met genieten van mijn mooie leventje in Melbourne. Het is bizar dat het echt zover is. Ik weet nog als de dag van gister dat ik stiekem durfde na te denken om misschien ooit als au-pair te gaan werken.

Een halfjaar later en het is alweer voorbij. Ik heb geen seconde spijt gehad van mijn keuze om dit avontuur aan te gaan en ik heb een fantastische tijd gehad. Ik ben onderdeel geworden van een hele nieuwe familie en heb geweldige vrienden eraan overgehouden. Ik heb enorm veel geleerd en nu is het tijd voor mijn volgende avontuur. 'Lisa, wat is je plan?' 'Nou ik ga werken als au-pair in Melbourne voor 6 maanden en daarna is het nog niet zeker. Misschien kom ik dan naar huis of misschien een maandje reizen daarna?'. Dat maandje zijn er 3 geworden en de twijfel om direct naar huis te gaan is er ook niet meer. Het is een fantastisch land met ongelofelijk mooie natuur en vriendelijke, sociale mensen. Ik voel me helemaal thuis is het land down-under, maar natuurlijk kan ik mijn lieve vrienden en familie in Nederland niet missen.

Mijn tijd met the Rice family hebben we mooi afgesloten met een weekje naar Surfers Paradise in the goldcoast. Dagje movieworld, seaworld en samen naar het strand. We verbleven in het mooiste en meest luxe appartementencomplex. De auto werd voorgereden wanneer we wegwilden en ik kon op mijn vrije avondje relaxen in het zwembad en het bubbelbad.

Ik had heeeeeel veel om te vertellen in mijn laatste verhaaltje, maar helaas daar is wat tussengekomen. Ik eindig namelijk met het begin, want zoals ik in een van mijn eerste verhalen vertelde was mijn telefoon en laptop kapot gegaan. Daar heb ik even later mijn'nieuwe' koffer aan toegevoegd. Om het verhaal dan maar compleet te maken is mijn aussie telefoon de afsluiting van deze reeks technologie die het mij moeilijk wilde maken. Door mijn poging om het te fiksen, ben ik mijn notities kwijtgeraakt, maaaar ik wilde jullie de volgende momenten niet ontnemen. Ik ben namelijk dadelijk 9 maanden van huis, maar vergeet vooral deze 'klunzige'

Cool
meid uit Asten niet.

- In het kader van de voorgaande reeks wil ik even laten weten dat ik op mijn ALLERLAATSTE dag en mijn ALLERLAATSTE keer strijken, het strijkijzer liet vallen.......... (Geen paniek, hij doet het nog.. en mijn paniek was onnodig, want na het opbiechten bleek de kapotte hendel, al kapot te zijn pfieeej lucky me)

- Samen uiteten met Richard, Sophie en de kids. Ik ging voor een lekkere pasta 'wil je er wat peper op?' 'Ja graag'. Nou daar ging de pepermolen. Ik dacht nog 'Jeetje ik wist niet dat je zoveel peper op eten moest doen wil je het lekker maken......' Tot dat mevrouw vragend naar me keek en vroeg ik genoeg had. 'You had to say stop'.
Daar zat ik dan met moeite mijn pasta op te eten.

Undecided

- De golven in Surfers paradise waren voor mij echt iets nieuws. Heel erg gaaf en heel erg sterk haha. Richard liet even zien hoe je moest bodysurfen. 'Gewoon duiken wanneer er een golf aan komt, dan drijf je zo mee naar het strand'. Ik heb de zee van boven en onder en links en rechts gezien en vond het meer zandhappen dan bodysurfen.... maar goed 'Ik heb gebodysurft

Innocent

- Over mijn richtingsgevoel hoef ik niemand iets te vertellen waarschijnlijk, want die heb ik niet. Dat is ook wel weer gebleken... Ik denk dat ik mijn beroep gevonden heb en een boek ga schrijven: Verdwaald in het winkelcentrum. En dat boek bestaat dan uit minstends 3 delen.

- Ohjaook een leuk onderdeel voor in mijn boek over winkelcentrums.Ik was lekker shoppen met mijn vriendinnen toen er een knappe aussie hunk ons hielp bij de pashokjes. Nonchalant hing ik tegen de deur van het pashokje toen we aan de praat raakte....
Had er niemand verteld dat het pashokje NAAR BINNEN openging.
hihi

Over vriendinnen gesproken. Ik heb een heeerlijke tijd gehad en heb genoten van elk weekend samen. We hebben hele leuke feestjes gehad en de mooiste (en grappigste) herinneringen samen van ons leventje in Melbourne.

Op naar het volgende avontuur

Dan is het nu wel zo ver om te vertellen wat mijn volgende avontuur gaat worden. Morgenvroeg vlieg ik naar uluru voor een tour van 4 dagen. Onbekend, spannend en benieuwd met welke groep ik op pad ga, maar ik kijk er heel erg naar uit om in the middle of nowhere in mijnswag (zoek maar eens op, google weet alles) onder de, blijkbaar prachtige, sterrenhemel te slapen. Daarna ga ik 12 uurtjes in de trein doorbrengen om een week bij mijn familie in Sydney te verblijven. Op 9 mei is het tijd om naar Auckland te vliegen om 4 weken samen met Virginie en Tiffany rond te reizen in een campervan door Nieuw-zeeland. Vervolgens vliegen we samen terug naar Sydney en gaan we samen met Eveline (ook uit deurne, de wereld is klein haha,in onze volgende campervan de oostkust van Australië afstruinen. Daarna is mijn plan nog een beetje onduidelijk, maar eind Juli, begin Augustus kom ik jullie weer vervelen in Nederland!!!

Mijn klokje heeft middernacht al aangetikt, dus het is hoog tijd om te gaan slapen.

Ik heb nog geen idee hoe het zal gaan met de mogelijkheden voor internet, dus voor nu:

Tot snel!! xxxxxx

Reacties

Reacties

Kelly

Wat een gaaf verhaal weer & wat ben je toch onhandig haha.
Je bent in ieder geval in dat opzicht niks veranderd en de rommel op je slaapkamer is ook nog steeds ongewijzigd aan je foto te zien die je ons stuurde ;)

Maar super gaaf allemaal, zou willen dat ik met je mee kon en ook de familie weer eens kon zien. Maar ga nog van je laatste maandjes genieten want daarna mag je met ons samen gaan feesten op "zum schluss" ..

Heeeel veel plezier en let goed op jezelf liesje!!
Doe heel de familie de groetjes van ons en laat even weten wanneer je weer een momentje hebt om te skypen :)

Kus xx ..

Marion

Nou Lisa, klaar voor het volgende avontuur, jij hebt heel wat te vertellen als je richting Nederland komt, maar eerst nog ff flink genieten, heel veel plezier nog en tot snel. Xxx

Romany

Lisa, Lisa Lisa, wat ben je toch weer een heerlijke kluns! Nou beloofd is nou beloofd he, eind juli, begin augustus kom je ons weer vervelen! Dan ga ik nu alvast mijn kalender maken om dagelijks kruisjes te zetten totdat je eindelijk terugkomt!
Geniet er nog maar lekker van:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active