lisavbommel.reismee.nl

Beter laat dan nooit!! Vakantie in Portsea

Hoi Allemaal,

Officieel mag het vast niet meer, maar ik wens jullie allemaal het allermooiste nieuwe jaar dat jullie je kunnen wensen, met veel geluk en gezondheid & hopelijk nieuwe kansen.
Het heeft een hele tijd geduurd, maar ik ben toch maar weer achter de computer gekropen. Op het moment ben ik niet meer in Melbourne. Ik ben vakantie aan het vieren (werken voor mij) met mijn hostfamily. We zijn in het plaatsje Portsea, ongeveer 1,5 uur van Melbourne vandaan. Het is vollop zomer en ik zit heerlijk dicht bij het strand. Mijn flexibiliteit en aanpassingsvermogen worden flink op de proef gesteld op het moment, aangezien ik 7 dagen in de week beschikbaar ben tijdens deze maand op de vakantiebestemming en de planning verandert elk moment. En voor iemand die alles duidelijk en gepland wil hebben is dat dus even een goed leermoment. Gelukkig vermaak ik me erg goed in mijn eentje, dus wanneer ik een uurtje vrij ben, pak ik mijn tas met mijn grote vriend de camera, en trek ik de natuur in om te wandelen, mijn boek te lezen, foto's te maken en te beseffen dat ik in mijn eentje in dit mooie grote land ben. Daarnaast ben ik dolgelukkig met de quality time die ik doorbreng met kleine Isabella. Wanneer mijn gezin op de boot ga, blijf ik thuis met dat lieve popje. Ik ga wandelen met de kinderwagen, knuffelen op de bank en sinds vandaag maak ik gebruik van de draagzak. Alles wat ik me als kleine meisje kon wensen, heb ik nu. Van pop naar echte baby! Maar, ben niet bang dat ik nu zelf ook al kinderen wil, van die gedachte ben ik allang afgestapt na deze doldwaze 3 kinderen bij elkaar haha. Terwijl ik mij nog eens omdraai is Sophie al uren bezig met drie schreeuwende, rennende kinderen. Het komt er dus op neer dat ik mijn bed nog even wat te belangrijk vind haha.
Nu zullen jullie wel denken 'Wil ze niet op de boot in plaats van thuis blijven?!!?!' Uhm ja, dat zou je denken, maar mijn eerste bootervaring is geeindigd met een lijkwitte lisa die maar wat graag weer op het strand stond. Laat ik zeggen dat ik nog even moet wennen aan het bootleven haha. Verder ben ik in het paradijs terecht gekomen, met mooie stranden inclusief grote rotswanden, mega huizen op de klif inclusief eigen helicopters, boten en wat je je maar kunt bedenken. Het huis waar ik nu in woon, wordt gehuurd en is klein (volgens mijn gezin). In het begin dacht ik, een huis met 5 slaapkamers en een tennisbaan in de tuin kan toch niet klein zijn. Nou in vergelijking tot die andere kastelen, is dit dus klein.

Ik vraag me op het moment af, waarom ik niet eerder begonnen ben met schrijven, want na 2 maanden notities op mijn telefoon, ben ik een beetje de draad kwijt. Dus hoe chaotisch en druk mijn weken zijn geweest en alles wat ik heb meegemaakt, krijg ik niet beschreven, maar laten we beginnen met het feit dat mijn engels ondertussen alweer beter is dan een maand geleden, waarin ik wilde vertellen over mijn ervaring met de zwerver.. terwijl ik niet wist hoe ik zwerver in het engels moest zeggen. Verder dan 'the man without a home' kwam ik dus ook niet

Tongue Out
Het engels en Nederlands loopt ondertussen al goed door elkaar heen. Tijdens het skypen met het thuisfront, wilde ik even tegen Sophie en Richard zeggen dat ik aan het skypen was, wat in het Nederlands bleek te zijn. Vier vragende ogen keken me aan wat ik aan het brabbelen was. Nederlands is voor hun dus duidelijk als Japans voor ons.
Ik ben samen met de kids naar een zweedse kerstmarkt geweest, waarbij ik het geluk had om met Willow naar de kinderboerderij te gaan. 'Lisa, can I hold that mouse?' Ja natuurlijk Willow.. tot dat ze bedacht dat de muis toch wel eng was en ik besefte dat ik op dat moment degene was die de muis van haar weg moest houden (HELP?!)

Ik heb de melbourne slide gehad, waarbij de band natuurlijk bij mij weer moet knappen, wanneer ik vol enthousiasme naar beneden wil sliden. Ik heb met heel veel dankbaarheid mijn kerstcadeau, concert Taylor Swift ontvangen, ik ben naar de mini-pinguins gaan kijken op Philip Island en ik ben twee keer verdwaald in het grootste winkelcentrum van Australië. Ik ben alleen gebleven op stap, terwijl mijn gezelschap op tijd naar huis ging (je bent op avontuur of je bent het niet haha),ik heb mijn uithoudingsvermogen getest door met 40 gradeneen hele dag naareen festival te gaan en in de avond meteen door tegaan naar de bar tot5 uur'snachts,ik heb een Australische doop meegemaakt, aangezien Edward gedoopt werd. Wat een heerlijk feestje, met heerlijke champagne, chique jurkjes, speeches en heel veel gezelligheid. Ik heb ondertussen al twee missen in de kerk meegemaakt, want naast de doop, ben ik samen met Tante Nel naar de kerstmis geweest. Want ik heb mijn kerstdagen in het prachtige Bright met mijn prachtige familie gevierd. Vol enthousiame ben ik mijn 3 uur durige treinreis aangegaan, om op het station opgewacht te worden door Rudy met zijn Holland shirt. Ik kon lekker mijzelf zijn en ik heb genoten van het wakker worden in de camper. Want wie wil er nu niet 's ochtends in het zonnetje een lekker ontbijtje nuttigen aan de picknicktafel, terwijl er kangoeroes voorbij huppen. Mijn kerst heb ik doorgebracht met hiken op Mount Buffalo en barbequen in de ochtend.

Nog even een paar bijzijnmomentjes op een rijtje:

- Daar zat ik dan op de bank, met willow die mijn haar erg mooi maakt, met een kroontje en girls hairspray. Tot het moment dat er op de deur geklopt werd en er gevraagd werd door de klusjesman 'Do you have a party?' Uh nee, hoezo? 'You have a beautiful crown'

Innocent
Oh thankyou!.
- Crocodile Dundee is weer in actie geweest. Na de hardnekkige spin, heb ik met blote handen twee grote, vieze, enge kakkerlakken gevangen (een kommetje erop zetten en wachten tot iemand anders hem weghaalt, is voldoende actie op het moment oke?) Daarnaast werd mijn geduld op de proef gesteld door een MEGA libelle die het raam niet kon vinden.. Dus dat was een flinke exercise om hem elke keer te ontwijken op het moment dat hij kriskras door de kamer vloog.
- Ik had lekker gezwommen met Willow en Richard in het zwembad, waarnaik toch niet zo blij was met de zonnebrand in mijn mond, bah wat was dat zout. Tot Richard me even uit had gelegd dat het een zout zwembad was, dus dat inderdaad wel eens zout zou kunnen zijn.

Ik ben er ondertussen achter gekomen dat geld weldegelijk gelukkig maakt, want wie zou niet blij zijn met genoeg geld om eten, drinken, kleren en alle andere benodigdheden te kopen, met af en toe wat extra's om jezelf of anderen te verwennen en ik geniet natuurlijk van de luxe om me heen op het moment in dit vakantieparadijs.Maar heel veel geld wil niet altijd zeggen dat je gelukkiger bent. Want ook al heb ik geen helicopter, inloopkast, boot, 6 slaapkamers en 4 auto's, Ik denk met veel plezier terug aan mijn vakantie's in de knusse caravan, met de knutselclub in de ochtend en de stuiterballen uit de automaat en op dit moment zou ik graag alles nog een keer over doen omdat ik besef dat je meer van momenten moet genieten, want voor je met je ogen knippert, is het alweer voorbij.

Hoe mooi kan het leven zijn
Het is maar hoe je kijkt, het is maar wat je droomt
Hoe mooi is jouw werkelijkheid, jij bent net zo rijk
Zo rijk als je je voelt

Reacties

Reacties

pap

Hey lieverd , wat ben ik blij om weer zo'n mooi verhaal van je te mogen lezen. De manier waarop je het vertelt brengt een grote , dikke glimlach op mijn gezicht haha. Ik ben blij dat je zo aan het genieten bent van alles wat je daar meemaakt dat het mijn gemis naar jou een heel stuk draaglijker maakt. Blijf vooral doorgaan met notities maken van dit belachelijk mooi avontuur zodat als je weer thuis bent er een heel mooi naslagwerk van kunt maken. Want dit is misschien wel once in a lifetime.
Doe de familie Rice de hartelijke groeten van mij en bedank ze maar voor alles wat ze al voor jou betekent en gedaan hebben.
Ik spreek je heel snel weer. HVJ XXX

Marion zwegers

Ha Lisa, wat een heerlijk verhaal weer, lees het altijd met veel plezier, en ja je hebt heel wat bij geleerd als je straks weer thuis komt, is alleen maar goed. Geniet van alle mooie dingen die je overkomen, en ik wacht alweer op t volgende verhaal. Veel lieve groetjes vanuit het regenachtige Asten. Gr Marion????

Carolien

Jeetje wat maak jij veel mee in 'n paar maanden zeg! En wat een uitdagingen! Grensverleggend bezig met behoud van Hollandse nuchterheid dat is de juiste mix. Genieten en proeven van deze extra luxe, met het besef (in waardering en dankbaarheid) dat wat minder pracht en praal ook voldoende is om gelukkig te kunnen zijn. Mooi dat je eindigt met Marco's tekst! Het was wederom een prachtverhaal! Have a nice Holiday! Liefs van ons.

christien

Wat fijn om weer je verhalen 't lezen wat je allemaal mee maakt en dat is geweldig!! Fijn dat je er zo van geniet dat doet ons goed om 't lezen,Liza geniet ervan daar in 't warme land wij zetten de verwarming maar op 20 gr. Veel liefs en groetjes.Tante ChristienXX

anke

Lieve lisa. Wat een prachtig verhaal. Ik herken je hier weer helemaal in terug. Ik mis je ontzettend!! Maar geniet van alles daar en iedere dag want je hebt helemaal gelijk. Het is voorbij voordat je het hebt gezien.

Loveyou xxxx

Kelly

Heee liesje!

Heb je weer mooi verteld. Fijn dat ik een aantal uitstapjes mee heb mogen maken op skype :)

Ook een mooie tekst van marco borsato! --> CD van koen gekregen met kerst ;)
Gaan we zeker weer een keer heen als je terug bent!!

Ga nog maar lekker genieten en doe de familie ook de groetjes van mij!

Tot op skype!!

Kus kelly...

P.s. Koen's maandelijks mailtje volgt snel!

oma

hoi lisa weer een mooi verhaal heb er van genoten .het doet me goed te weten dat je geniet van het mooie land en de mooie momenten.dat is een ervaring dat je nooit meer vergeet.ik weet een beetje wat dat met je doet.Geniet nog maar de tijd gaat snel.
dikke knuffel van me ...

Romany

Goh Lisa, nou weet ik nog steeds niet hoe jij dan toch "zwerver" zegt in het engels:p ben toch wel erg benieuwd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active