lisavbommel.reismee.nl

Daar ben ik weer | Op naar de maand!!

Hoi lieve mensen in Nederland!

Het heeft even geduurd, maar daar ben ik dan weer. Na enkel weken heb ik eindelijk mijn laptop weer terug en voel ik me weer compleet. Met veel dank aan mijn hostfamily en de hulp uit Nederland om het te kunnen regelen! Bedankt!

Er is ondertussen zoveel gebeurd en ik heb alweer zoveel meegemaakt, aangezien ik al bijna een maand in Melbourne ben, dat ik niet weet waar ik moet beginnen. De weken gaan voorbij en worden gekenmerkt door ups- en downs en veel nieuwe ervaringen! Ik moet wennen aan 2 nieuwe culturen, namelijk de Australische cultuur en de 'rijkere' cultuur. Dit is soms nog wel lastig en dan ben ik toch maar wat blij met mijn veilige plekje thuis tussen de Nederlanders, maar het is ook erg leuk en ik geniet er dan ook erg van! De moeder gaf me een compliment over mijn'ray-ban' zonnebril, wat ik natuurlijk maar zo gelaten heb, zodat ik er een beetje bij hoor haha. Ik ga natuurlijk niet vertellen dat het een echte neppe ray-ban is

Tongue Out
Daarnaast moet ik toch even teruggeven aan pap en mam dat jullie me wat meer tafelmanieren hadden mogen leren haha. Tijden het etentje bij de familie werd er meerdere malen tegen de neefjes verteld dat ze niet met de ellebogen op de tafel mochten zitten en dat ze het bestek op de juiste manier moesten neerleggen.
Daar zat ik dan, heel aandachtig met mijn ellebogen op tafel, te bedenken hoe ik mijn bestek dan moest neerleggen als ik klaar was met eten.

Over eten gesproken herkent niemand mij waarschijnlijk weer, want ik heb al zoveel gegeten wat ik in Nederland noooit zou eten. Daarnaast heb ik mijn biertjes al omgewisselt voor champagne, wijn en rosé

Innocent
,en daar voeg ik dit weekend een wijn- en chocolade tour aan toe!
De eerste weken draaide het vooral om het regel- en papierwerk, waaronder bijvoorbeeld het openen van een Australische bankrekening, wat nog een bijzonder verhaal op heeft geleverd. De man die me geholpen had vroeg waar ik vandaan kwam: Nederland. 'Maar van welke plek in nederland?' Anderhalf uur van Amsterdam (aangezien niemand iets anders kent dan Amsterdam, er zijn zelfs mensen die denken dat Amsterdam een land is) 'Nee maar waar kom je precies vandaan?' Vlakbij Eindhoven. 'Nee, welk dorp precies'. Asten. En ja hoor hoe toevallig ook, in een land zo groot als Australië, zit ik met een man te praten waarvan de ouders uit het kleine Asten komen!!
Wink

Laat ik maar beginnen met het feit dat ik na al die weken nog steeds geen verstand heb van het verkeer aan de linkerkant van de weg.. Ik heb nog steeds geen idee waar de auto's toch ineens vandaan komenmaar geen paniek, ik wacht ongeveer een kwartier voordat ik oversteek of ik ga op zoek naar een stoplicht. Zelfs op de stoep begrijp ik er niks van. Ik loop namelijk tegen iedereen aan. Telkens wanneer ik op de stoep loop en er komen tegenliggers, doe ik hard mijn best om te bedenken welke kant ik op moet gaan om ze te ontwijken, maar blijkbaar is ontwijken niet mijn sterkste kant. Dus de ongemakkelijke links-rechts-links-rechts situatie, maak ik nog elke dag mee

Tongue Out
Dus al met al, laat ik het autorijden nog maar even 'links liggen' ha-ha. Gelukkig kom ik overal te voet en is het openbaar vervoer in Melbourne echt TOP geregeld. De treinen en trams brengen me overal waar ik wil komen. Tijdens mijn eerste keer naar de stad stond ik enthousiast (aan de verkeerde kant van de weg) te wachten op de tram, die natuurlijk enthouast voorbij reed. En door mijn enthousisme om de wijk een beetje beter te leren in combinatie met mijn 0,0 richtingsgevoel, maak ik van een ommetje een paar kilometers. Maar daar leer ik van zullen we maar zeggen
Tongue Out
en het is ook nog eenserg goed voor mijn conditie aangezien ik in een erg heuvelachtige wijk woon.
Dat is dan ook het enige wat goed voor mij is, want ik kan totaal niet wennen aan het eetpatroon hier. De kindjes eten om 5 uur en wij eten vaak rond 8 uur later. Ik ben een echte hollander dus mijn buikje begint om 5 uur helaas ook al te rommelen. Dit alles heeft dan ook als resultaat dat ik lekker aan het sneukelen ben de hele dag... en die appel- en aardbeien scrolls en blueberries met witte chocolade muffins helpen ook niet echt.. Dus misschien moet ik dan toch maar op zoek naar een sport, want het bikini seizoen begint namelijk bijna hè!!
Ben (nog) maar niet jaloers, want het weer in Melbourne is in de afgelopen weken nog niet heel veel beter geweest dan in Nederland. Het is echt vier seizoenen op één dag en ik voel me gewoon erg thuis met mijn parapluutje in de regen en 14 graden. Daarentegen is mijn vertrouwde rode neus alweer aanwezig, aangezien ik na een dag met weinig zon en veel bewolking, helemaal verbrand was..
Over verbranding gesproken: Tijdens het gesprek aan tafel wilde ik in mijn allerbeste engels vertellen dat ik tijdens mijn eerste vakantie in het buitenland, tweedegraads brandwonden, had opgelopen, maar veel verder als tweedehands kwam ik blijkbaar niet.
Second-hand burnwounds is misschien iets nieuws voor op marktplaats?!
Tongue Out

In mijn eerste weekend ben ik Melbourne stad gaan verkennen. Ik ben met open armen ontvangendoor iedereen in Australië, aangezien iedereen zovriendelijk, sociaal en spontaan is. Iedereenvind het 'so nice to meet you'en iedereen op straat wil weten'how you are'. Het ene moment zit je eenhalfuur tepraten met een onbekende man in de tram, terwijl je het andere moment aan het buurten bent met de cassiere van de supermarkt omdat ze hoort dat je uit een anderland komt. Ik voel me nooit verdwaald hier (wat in nederland nogalmijn tweede naam is), omdat je altijd weet dat er mensen zijn die je helpen om de weg naar huis te vinden. Maar ondanks deze vriendelijkheid, blijk ik toch nog vriendelijker te zijn. Tijdens het wandelen met de dubbbele kinderwagen door het drukke winkelcentrum, had mijn hostmum geeen idee waar ik toch steeds bleef. Totdat een man tegen me zei dat ik toch echt te vriendelijk was voor zo'n grote kinderwagen. Ik moest mijzelf een weg door de menigte duwen, dan gingen ze vanzelf aan de kant. Tip voor de volgende keer haha.

Tijdens een tour door de stad, heb ik lekker de tourist uitgehangen met mijn camera, heb ik een nederlands meisje en een meisje uit Denemarken leren kennen en heb ik genoten van een echtpaar die hand in hand hun 50 jarig huwelijk aan het vieren waren, via een reis door australië!!! Daarnaast heb ik een tour gedaan naar de Great Ocean Road & het was GREAT!! Wat een bijzonder mooie plekken. Helaas was ik niet zo goed voorbereid op de kou en de wind, waardoor ik met kippenvel en bibberende handjes de twee dagen ben doorgekomen, maar dat veranderd niets aan de mooie beleving. Dus ik moet ons Kel toch maar toegeven dat ik de laatste weken niet zonder wintervingers ben doorgekomen.
Ik heb mijn eerste Koala's, Emu's en Kangoeroes gezien, papegaaien gevoerd en om mijn ervaring nog mooier te maken heb ik er een helicoptervluchtje bijgeboekt om de kust van bovenaf te bekijken!
Ook ben ik naar de paardenraces geweest, wat een typisch australische sport is, aangezien ze er zelfs een nationale vrije dag voor krijgen! Ik zou samen met een Duits meisje gaan die ik bij de races zelf zou ontmoeten. Op het station had ik geen flauw idee welke trein ik moest hebben, tot ik ineens een zwerm hoeden voorbij zag komen... De hoedjes, chique jurkjes en pakken zijn kenmerkend voor de races. Ik hield het maar bij een bescheiden haarband met diamantjes haha. Daar stonden we danin de kou,met onze hakken, in de modder te kijken naar een stel paarden die een keer voorbij kwamen rennen. Ik schrok me elke keer een ongeluk van de over-enthousiaste-gemotiveerde schreeuwende aanmoedigingen wanneer de paarden langs kwamen. Tot dat ik zelf besloot om toch maar voor de complete ervaring te gaan en zelf mee te wedden. Ik was uiteindelijk zelf zo'n over-enthousiaste-gemotiveerde die hoopte zo de winst binnen te slepen. Drie schouderklopjes voor ons, aangezien we die winst wel degelijk binnen hadden gesleept en wel drie keer, zelfs zonder enig verstand van de races. We hebben maar liefst 195 dollar op de kop weten te tikken!!

Cool
Cool

Ik begin steeds meer mijn plekje te vinden in het gezin en hopelijk wordt dit alleen nog maar beter de komende weken en heb ik weer leuke verhalen om met jullie te delen!

Hou me op de hoogte van alle nieuwtjes uit Nederland en tot snel!

Liefs Lisa

Kiss

Reacties

Reacties

Romany

Wat een heerlijk verhaal, je zou zo schrijfster kunnen worden, dan koop ik al je boeken! Fijn dat je weer compleet bent met laptop en telefoon! Dat maakt het voor ons ook een stuk gemakkelijker om je lekker te stalken???? nu nog wennen aan het feit dat ik je niet steeds midden in de nacht ga vervelen! Geniet ervan!

Lisa

Wanneer we dan onze toekomstplannen alsnog zo kunnen vormgeven dat we samen aan de slag gaan, zal ik er eens over nadenken haha! Over 8 minuten is het middernacht dus als je me dan een berichtje stuur hoef je er niet aan te wennen.

Dankje :) xxxx

Marion

Hoi Lisa, weer erg genoten van je leuke verhaal, je maakt al heel wat mee daar, kijk uit naar je volgende verhaal. Groetjes en geniet

Lisa

Dankjewel Marion! Leuk om te horen!
Je ziet vanzelf weer een nieuwe verschijnen :)
Groetjes! X

Anouk v Bussel

Kei fijn dat je het zo naar je zin hebt lieve Lisa!
Hardop moeten lachen om je second-hand burning wounds ????
Leuk om nu ook de verhalen achter de al eerder geplaatste foto's te lezen!
Dikke kus!

pap

Hey liesje wat fijn dat je weer eens een verhaal kunt laten zien over wat je allemaal mee maakt daar in dat verre Australie.
Ik ben blij dat je steeds beter je plekje aan het vinden bent bij de familie Rice.
Ik heb al vaker gezegd:het komt allemaal goed dus hou je daar maar aan vast.
Volgens mij kom jij ook als schrijfster terug naar Nederland en als dat zo is zal ik de eerste zijn die jou boek zou lezen haha, zo leuk als jij een verhaal kan schrijven!!
Nou ga er maar eens echt van genieten en dan wachten we maar meer op jou volgende avontuur.
Groetjes en tot horens. H.V.J.

mam

hee meissie,fijn om weer zo n smakelijk verhaal te lezen.We zaten allemaal te wachten op je avonturen.Zoals jij een verhaal vertelt doet mij weer aan vroegere tijden denken toen je een jaar of 10 was,toen schreef je ook al fantasieverhalen.Nu zijn het echte avontuurverhalen.En een groot avontuur is het ook echt voor jou.Nu je alle tegenslagen en ellende meteen maar in de eerste week hebt samengepakt samen met je jetlag,het wennen aan gezin,land en andere cultuur vind ik dat het nu wel genoeg is geweest.Je start was wel in het begin moeilijk met al die tegenslagen maar je hebt je er kranig door heen geslagen en niet de moed opgegeven.Daarom ben ik ook supertrots op jou,als jij ergens aan begint geef je ook 100 %.Vanaf nu ga je alleen nog maar genieten en mooie geweldige dingen beleven en veel andere mensen leren kennen.Je hebt ook al een hele mooie verzameling foto s.Vooral de foto s met die vogels,daar geniet je helemaal van.Dan moet ik inderdaad weer aan Italie denken.Nu je je laptop weer terug hebt moet je ons niet lang laten wachten op je volgende verhaal.Ik kijk er alweer naar uit.Geniet er nog van.Hele dikke kus xxx mam

je oma,12 nov.hoi

Hoi Lisa leuk om je mooie verhaal te lezen,ik weet wel dat je goed kunt babbelen maar zulke verhalen te maken daar sta ik zelfs perplex van.wat zullen we velen herrinneringen ophalen als je weer hier bent,dan ben ik blij dat ik ook veel van het land gezien heb,en kan begrijpen de beleving er van,geniet er nog maar van,dikke kus van je oma,,,,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active