lisavbommel.reismee.nl

Alweer richting het einde...

Hoi Allemaal,

Wat is het toch raar... Zo sta ik met knikkende knietjes op het vliegveld om mijn grote avontuur als Au-pair aan te gaan, en nu zijn er nog maar twee maanden te gaan. Zoals de afgelopen keer, heeft het even geduurd voor ik mijn verhaaltje schrijf, dus geef me de tijd om te denken waar ik zal beginnen...

Ik ben weer thuis van mijn 5 weken 'vakantie' in Portsea. Ik heb ontzettend genoten van de mooie plekken die ik daar gezien heb en de leuke feestjes die ik gehad heb, maar ben ook weer heel blij om weer 'thuis' te zijn. Ik had namelijk geen vrije dagen in Portsea (wel delen van de dag vrij), maar ik geniet toch wel eeenorm van mijn vrije weekenden hier in Melbourne. Even helemaal weg van de kindjes en het wonen op je werk.
Wat heb ik een mooie stranden, rotsen en bijzondere plekjes gezien in Portsea. Ik ben regelmatig in de ochtend op pad gegaan met only de lonely myself. Dus als je je af vraag wie al die foto's gemaakt heeft, terwijl ik als een zeemeermin op een rots in de zee zit, nou.. dat was ik! haha. Je moet een beetje creatief zijn als je alleen op reis gaat

Tongue Out
Het nadeel van alleen op pad gaan, is wanneer je als klunzig persoon je telefoon kwijt raakt op een groot, onbewoond strand, er niemand is die je kan helpen zoeken. Een hartaanval en drie kennedymarsen verder, zag ik mijn australische telefoontje eindelijk liggen in het zand. Tijdens mijn tocht met de veerboot naar een ander eiland vanuit Portsea, wilde ik een foto maken van het feit dat ik weer alleen op het dek zat haha, kijk ik de foto terug, staat de kapiteitn er ook op. Ikvrolijk lachen en een duimpje omhoog, want hij had me gephotobomd (dacht ik). Totdat ik ik zag dat hij gewoon die kant op moest kijken, om te sturen na ons vertrek.. oeps
Sealed
Gelukkig heb ik ook nog ander gezelschap dan mezelf gehad. Met Marieke ben ik naar de hotsprings geweest. Wat een heerlijke avond was dat. In warme baden kletsen en relaxen, met als hoogtepunt een bad op de top van de berg met een fantastisch uitzicht. We hebben een dolfijnen kajak tour gedaan, met als hoogtepunt GEEN dolfijnen!!
Cool
(Maar wel heel gezellig haha) Daarnaast heb ik regelmatig mijn gezicht laten zien in de Pub van Sorrento en vooral gewandeld en geknuffeld met kleine Isabella. Voordat ik het Portsea verhaal afsluit, wil ik toch nog even laten weten dat ik helemaal naar de boot gezommen ben, over zeewier en al het andere wat onder me doorzwom. De eerste stap naar een overwinning.. 'Zal het me lukken om mijn angst opzij te zetten en te snorkelen tijdens mijn reis door Australie? Wordt vervolgd..

Na geklop op mijn deur in de ochtend en de directe mededeling dat we naar huis gingen, een drukke dag met inpakken en de bepakte en bezakte reis terug met de kids, waren we dan eindelijk weer in Melbourne. Meteen een lekker druk weekend gehad en mijn vriendinnetjes hier weer gezien. Tijdens ons bezoekje in de dierentuin, kwam ik er toch wel achter dat wij dorpse meisjes lekker veel op elkaar lijken, na tien minuten de vogelspin zoeken achter het glas, kwamen we er pas achter dat dat bordje achter het glas toch echt een betekenis had. 'The animals behind this glas, have been moved'.....

We hebben als echte 'aussie girls' gebarbequed in het park, om vervolgens lekker hollands verkleed naar het carnavals feest te gaan. Wat heb ik genoten van het hossen, springen, lachen en bovenal mijn FRIKANDEL MET SATÉSAUS (gelukkigste persoon op aarde op dat moment).

Het werken als au-pair, lijkt allemaal rozengeur en maneschijn en waarschijnlijk als één grote vakantie, maar helaas is dit niet altijd het geval. Willow (4jaar) is sinds mijn aankomst in Melbourne, meestal niet de makkelijkste. Mijn geduld en doorzettingsvermogen wordt dan ook dagelijks flink op de proef gesteld. Daarnaast is het toch een andere ervaring dan ik verwacht had, met het feit dat Sophie niet werkt en ik vooral bij de kinderen ben wanneer zij een afspraak heeft. Het zelf erop uit gaan en leuke dingen plannen met de kinderen zit er dan ook niet altijd in voor mij. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, dus ik moet ook zeggen dat ik van geluk mag spreken dat ik regelmatig een uurtje vrij heb tussen mijn werken door, wanneer Sophie thuis is. Soms is het dan ook heerlijk om een weekendje helemaal weg te zijn van mijn werk en waar kan dat beter dan bij mijn eigen familie.

Ik ben weer op pad gegaan en heb de trein gepakt naar Porepunkah waar Jenny (nicht van mama) en rudy hun motorhome hebben staan voor een paar weken. Zodra ik in mijn stoel zat, viel ik in slaap van alle drukte van de afgelopen weken. Een uur later werd ik wakker en ontdekte ik dat we nog steeds op hetzelfde perron waren. 'We have an ill passenger' en even later reden we weer langzaam vanwege een treinstoring. NS I missed you zullen we maar zeggen. 4 à 5 uur later was ik dan eindelijk weer op bestemming en zat ik te genieten in mijn campingstoeltje met een appelcider in de heerlijke buitenlucht. Wat heb ik een top weekend gehad, ik heb na 4 maanden weer op de fiets gezeten (en meteen maar 20 km gefietst). Ik heb aan de voet van de berg in een plas gezwommen, van rotsen gegleden en in watervallen gezeten. Ik heb rotsen geklommen en lekker genoten van de bbq. Jenny had me duidelijk uitgelegd dat het niet slim is om in Australië op blote voeten te lopen vanwege de spinnen en slangen en al het andere kruiperige hier in dit land. 5 minuten later waren we vanuit de rivier onze weg terug aan het klimmen naar de auto (op blote voeten). Ook dat heb ik toch weer overwonnen. Voordat ik naar Australie ging, zei ik namelijk dat ik nooit,maar dan ook nooit op blote voeten ging lopen met al die ongedierte hier. En dat ook nog eens na een huntsman spider avontuur de avond ervoor, waarbij we hem toch echt de deur moesten wijzen uit de motorhome.

Na mijn heerlijke weekendje, kwam mijn heerlijke verjaardag. Wat heb ik genoten van deze aussie birthday. Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de lieve kaartjes en foto's die ik ontvangen heb. Ik ben er heel erg blij mee!! De ochtend daarna heb ik cadeautjes gekregen van mijn hostfamily en heb ik 's avonds een etentje gehad samen met Richard, Sophie en 5 vriendinnen. Ik heb een super lieve speech gekregen van Richard over mijn aandeel in hun familie en heb de beste avond gehad met mijn vriendinnen.

Na mijn 4 maanden werken, wordt het ook tijd om na te denken over het volgende onbekende hoofdstuk in mijn leven. Ik had nooit gedacht, dat ik aan dit avontuur zou beginnen, en laat staan aan het reizen na dit au-pair avontuur. Maar toch gaat het echt gebeuren. De globale reisplannen voor 3 maanden zijn gemaak & nu is het uitwerken de volgende stap! Ik hou jullie op de hoogte en ben heel benieuwd wat dit mooie land mij nog gaat brengen!

Groetjes en veel liefs!

Kiss

Reacties

Reacties

Kelly

Is zo gaaf wat jij allemaal mee maakt daar! Ook na dit verhaal weer zo jaloers haha. Gelukkig krijg ik veel verhalen/ beelden mee op skype & heb ik ook jenny en rudy even mogen zien en spreken. Lijkt me zo fijn om te zien hoe hun daar leven en waar ze wonen na al hun verhalen in NL!

Maar het is je gegund! :)
Heb al 'n beetje meegekregen van je verdere reis maar wel benieuwd wat je planning word. Zeker een mooie afsluiter van deze geweldige ervaring!

Spreek je snel weer
X kus...

Marion

Wat maak jij veel mee daar, geniet er volop van want als je straks weer thuis bent is je avontuur voorbij, maar kijk je terug op een geweldige tijd. Groetjes ????

Henny Goossens

Mooi reisverhaal, dit nemen ze nooit meer van je af. Nog een paar mooie weken gewenst en tot gauw weerzien.
Groetjes Henny en Maria x

mam

Hoi hoi
Ik kijk er altijd zo naar uit dat er weer een heerlijk verhaal op deze blog staat.En een leuk verhaal is het zeker weer.Ook al weet ik al de meeste avonturen die je meemaakt maar om dit op deze manier terug te lezen is zoo leuk en af en toe ook heel komisch op de manier die jij verteld.Ik zal je vast beloven dat als je weer thuiskomt je weer een lekkere hollandse frkandel met satesaus krijgt.Ook al is het au pair avontuur bijna voorbij,dat avontuur en gezin zal altijd een speciaal plekje in je hart hebben.En dat volgende avontuur wat je nog te wachten staat vult dat plekje nog goed aan.Spreek je snel weer op app en skype.Dikke kus xxx mam

Lieke

Super om te lezen en wat is de tijd gevlogen. Echt super om te zien hoe jij je staande houdt ook al is het niet altijd rozengeur en maneschijn. Lekker genieten van de mooie momenten tussendoor! ?n echt heeeeeel gaaf en goed van je dat nog drie maanden uittrekt om te gaan reizen. Nu of nooit Lieske dus super!! Lekker doen, genieten en jezelf nog meer leren kennen. Je tijd hier komt wel en zeker met die bult ervaring die je daar ver weg op doet!
Dikke knuffel!!

mam

Hee Liesje
Het zit erop voor jou.Een half jaar werken als au-aupair in een heel lief gezin in een heel mooi land.Je hebt veel geleerd in dat half jaar en heel veel mooie dingen gedaan en gezien.Af en toe had je een tegenslag te verwerken op het gebied van technologie.Lisa en electra apparaten is nu eenmaal een foute combi.Ook dat heb je overwonnen.Jij komt hier veel sterker en zelfstandiger uit.Nu is de tijd aangekomen om te genieten en nog meer van de wereld te gaan zien.Ook het bezoeken van familie staat op de reisplanning.De andere kant van het verhaal is het afscheid nemen van de familie Rice en vooral baby Issabella,dat zal heel moeilijk zijn maar aan alles komt een eind en wij zijn toch wel heel blij dat wij jou dadelijk na drie maanden weer thuis hebben in ons kikkerlandje.Sommige van je nieuwe vriendinnen wonen in de buurt dat is dan wel weer fijn die kun je blijven zien.Ga er ontzettend van genieten van al het moois wat nog gaat komen en pas goed op jezelf.xxx

een trotse mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active